Saturday, March 24, 2012

Film: The Hunger Games (Açlık Oyunları)

Katniss- Güçlü ve savaşçı kadın kahramanlara canım feda. Katniss'i görünce birden Buffy The Vampire Slayer'ımı özledim.

Eveeet sonunda beklenen gün geldi ve Açlık Oyunları gösterime girdi, tüm dünya ile aynı anda. Fragmanından çok etkilenmiştim, kitabın duygularını yansıtacağına emindim. Ne de olsa yönetmen de Gary Ross, güvenimiz tam. (Kendisini Pleasantville ile tanımıştık. )

Ön satış ile biletimi perşembeden aldım, cuma iş çıkışı koşa koşa gittim sinemaya. Film kitabı okumayanlar için pek bir girişe ihtiyaç duymuyor. Dangadanak giriyor konuya. Capitol'un zenginliği ve Mıntıkalardakilerin zavallı açlığı üzerinde pek durulmuyor, Peeta ve Katniss'in geçmişte olan uzaktan uzağa ilişkisi, göz aşinalığı verilmemiş. Gale ile arasındaki ilişkiyi de diyaloglardan yansıtmaya çalışmışlar. Bunları neden böyle rahatça söylüyorum? Çünkü yanımda kitabı okumamış bir arkadaşımla izledim ve ne yazık ki bu hafif geçilen kısımları ona kitaptan alıntılarla aktarmak durumundaydım. Yani ipucu vermiş olmuyorum.

Film mümkün olduğunca kısa sürede Oyunlar'a dalıyor, bu arada yan rollerden birinde Lenny Kravitz var. (Canım rockçılarım benim) Stanley Tucci ufak sayılabilecek rolüyle akılda kalıcı. Elizabeth Banks Effie makyajıyla tanınmayacak halde, zaten bende pek yer etmedi. Woody Harrelson Haymitch rolünde iyi gibi ancak kendisinin kitapta yaşadığı çelişkileri duygusal git-gel'leri filmde göremiyoruz. Stanley Tucci'nin yanında Toby Jones bile var, yine bir yan rolde! Başkan rolünde ilerleyen filmlerde daha fazla göreceğimiz Donald Sutherland var. Eğer diğer filmler kitaptaki hissiyatı verecekse, bu kadro beklentimizi de yükseltiyor. 

Ok-yay-insanlığın özüne dönüş. Hayatta kalma macerası, dönemin DEVRİMCİ KIZı Katniss.

Gale rolünde Liam Hemsworth var. Kendisi abileriyle birlikte genç kızların ve genç kadınların sevgilileri olma kontenjanını doldurmuş durumda. (Liam'cığım genç kızları tavlarken abisi Thor rolünde Chris Hemsworth genç kadınları hedef kitle olarak seçmiş) Gale'i bu filmde pek tanıyamıyoruz, ileriki bölümlerde göreceğiz herhalde. Zaten Gale ve Katniss arasındaki ilişkiyi de tam anlayamıyoruz, Katniss ve Peeta arasındaki durumu da. Bunu oldukça basit bir aşk üçgenine çekmiş gibiler, kitapta daha komplike olduğu için, durum bana daha mantıklı gelmişti. 

Aksiyon sahneleri idare eder. Daha şiddetli, daha yürek burkucu olabilirdi. İki dünya arası ayrımı daha sert verebilirlerdi, böylece belki beni ağlatabilirlerdi. Ağlamaya en yaklaştığım kısım Rue ile ilgili kısımlardı.  (Kitapta neredeyse ağlayacak hale geldiğim için, filmde de bunu bekledim) 

Peeta'ya ağırlık vermişler, Josh Hutcherson şirin aşık çocuk olarak Jennifer ile birlikte filmi izletiyor. Josh'da halterci tipi var bu arada!! :-))

Ortalama bir film, ancak yeni bir "promosyon harikası"nın doğuşu, pazarlanabilecek birçok şeyi var, şimdiden fitnessla ilgili web sitelerinde bile Katniss gibi form tutma makaleleri yayınlanıyor. Bu dönem boyunca Katniss-Gale-Peeta'ya doyacağız. Jennifer Lawrence hem başarılı, hem de insanda pozitif hisler uyandırıyor. Bu şekilde başarılı olmasını izlemek güzel olacak. Katniss gibi diet yapıp, form tutacağız, Peeta'yı mı seçsin Gale'i mi seçsin düşünüp duracağız, posterlerini asacağız, küçükler için boyama kitaplarını falan alacağız. Bu promosyonların gidişine göre, örneğin bir Twilight'ın aldığı tepkiyi alıp almayışına göre, ilerleyen filmlerde daha cesur davranabileceklerini düşünüyorum. Ayrıca çok başarısız bulduğum görsel efekt, makyaj CGI olaylarında da hiçbir masraftan kaçınmayacaklarını umuyorum.

Diğer kitapların çekim tarihleri falan bilinmiyor, bu filmin alacağı tepkiyi mi bekliyorlar anlayamıyorum. Aylar öncesinden belli, garantili bir başarısı olduğunu düşünüyorum oysa. Kitabı okumayanların da zevk alabileceği, hiç de fena olmayan bir film. Tek hayal kırıklığım daha görkemli, daha acımasız ve daha duygusal olmamasıydı. (Hep daha fazlasını istiyorum, sen suçlusun Pepsi)

Film hakkında yorumlar neler, kitabı okuyan, okumayanların beğenileri nasıl? Çok merak ediyorum. 

Peeta'yı oynayan şirin çocuk da Liam'ın yanında durunca sönüp gidiyor zavallım. Neredeyse  Yeni Elijah Wood :)))




2 comments:

  1. idil yazını çok beğendim en kısa zamanda izlemem lazım benim bu filmi

    ReplyDelete
  2. yorum için teşekkür ederim, aslında aceleye geldi çünkü ben kitabı beğendiğim için hemen herkesle paylaşmak istedim.

    ReplyDelete